Afbeelding

Uitgevers komen met nieuwe initiatieven

Nieuws voor uitgevers

De coronacrisis dwingt uitgevers te kijken naar andere vormen van inkomsten. Doneerknoppen en betaalhekjes komen op als paddenstoelen. Ze kunnen helpen om problemen met de cashflow te beperken.

Mede door de landelijke aandacht voor de nijpende situatie bij lokale en regionale uitgevers, is ook bij steeds mer lezers de boodschap doorgedrongen dat hun favoriete lokale krant hulp kan gebruiken.

Abonneemodule
BDU heeft in versneld tempo op meerdere websites betaalhekjes geplaatst. Met een goede uitleg aan de lezers erbij, blijkt dat een effectief middel te zijn. Ook andere uitgevers willen versneld naar een abonneemodel, waarbij het abonnement verschillend kan worden ingevuld. 

Bij Pubble staan we klaar om de introductie van een abonneemodule snel in orde te maken. 

Pretpakket
Uit Sint-Oedenrode komt een alternatief: het 'pretpakket'. Lezers betalen een jaarbedrag en steunen daarmee de krant. Ook krijgen ze er aantrekkelijke aanbiedingen voor terug.

Doneerknop
Bij onder andere BDU, Rodi en Achterhoek Nieuws zien we doneerknoppen. Lezers wordt gevraagd eenmalig of wekelijks een bedrag over te maken. De eerste reacties zijn positief.

Pubble kan helpen bij het inrichten van een doneerknop op de website. We kiezen daarbij voor Donorbox . De inkomsten gaan direct naar de uitgever. Meer weten, bel of  mail  ons.

Hier een voorbeeld van een doneerknop, het bericht gaat daaronder verder.


Koop lokaal
Uitgevers werpen zich ook op als lokale verbinder. Onder motto's als 'wees loyaal, shop lokaal' verschijnen op de websites van uitgevers platformen waar lokale ondernemers zich kunnen presenteren. Ook hun webshop of afhaalmogelijkheden komen zo onder de aandacht.

Hier twee voorbeelden: Weesp en Sint Oedenrode .