Afbeelding

Uitgevers kiezen cookiesloos adverteren via Opt Out

Nieuws voor uitgevers

Rodi Media, BrugMedia en het Nederlands Dagblad zijn de eerste drie Pubble-gebruikers die kiezen voor de adserving-toepassing van Opt Out Advertising.

Daarmee kunnen deze uitgevers online relevante advertenties tonen, ongeacht of de bezoeker akkoord gaat met advertentiecookies.  

Verboden

Uitgevers moeten acuut op zoek naar alternatieven, omdat de Autoriteit Persoonsgegevens de Nederlandse websites gebiedt om onmiddellijk te stoppen met het plaatsen van advertenties op basis van cookies. 

Zonder persoonsgegevens

Opt Out Advertising is een goed alternatief. Via deze partij worden de online advertenties uitgeserveerd zónder het gebruik van persoonsgegevens. Ze hebben daar al ervaring in bij de STER en Regionale Publieke Omroepen.

Advies

Rodi Media is nu beter voorbereid op de toekomst, waar privacy-regelgeving steeds belangrijker wordt. “Daarnaast is het operationeel gebruiksvriendelijk en staat Opt Out Advertising klaar met advies om de mogelijkheden zo goed mogelijk te benutten” aldus commercieel directeur Matthijs Malipaard.