
Papier is duur: is online de redding?
Nieuws voor uitgeversMet een bereik van tientallen miljoenen pageviews per jaar zegt de Telstar Mediagroep: de tijd dat we de onlineplaatsing er gratis bijdoen is voorbij. Wordt deze massa dan toch nog kassa?
Veel enthousiasme
Hoe benadert Telstar Mediagroep de markt, tussen de soms weer opwaaiende stofwolken van de coronacrisis door? “In ieder geval met veel enthousiasme”, zegt commercieel directeur Frank van der Sman namens de grote uitgever.
Print plus online
“De papier- en drukkosten zijn een serieuze bedreiging. Daarom zetten wij voor komend jaar nog meer in op print plus online, waarbij we dan voor de onlineplaatsing een extra bedrag vragen. Wij willen niet aan de kwaliteit van onze producten knagen. Op het moment dat de papierprijs weer daalt, staan we er met print én online goed voor.”
We zouden gek zijn...
“Print en online zijn verschillende types en verschillende doelgroepen. Maar uiteindelijk gaat het om bereik. De nieuwssites van Telstar Mediagroep hebben een enorm bereik opgebouwd, onze redacties hebben dat in de afgelopen jaren gerealiseerd. Wij zouden gek zijn als we daar geen gebruik van maken. De vraag naar lokaal nieuws blijft groot, ons onlinebereik blijft groeien: dus dit is een reëel model.””
Tijd van gratis is voorbij
“We proberen de klanten daarom bewust te maken van dat bereik. Moet je eens kijken: vorig jaar hadden we 50 miljoen bekeken pagina’s, de tijd dat je die er gratis of voor weinig bij krijgt is echt voorbij.”
In Pubble Magazine een uitgebreid interview met Frank van der Sman over de visie van Telstar Mediagroep op de kansen in de lokale markt. Plus: hoe pak en verzilver je de rol als ‘lokale verbinder’? Lees het online!