Afbeelding

Uitgevers, pas op uw cookies!

Nieuws voor uitgevers

Blijft bij de instroom van externe banners wel alles binnen de regels? Wie het nieuws over cookies volgt, weet dat uitgevers daar alert op moeten zijn. Gelukkig is er nu een alternatief.

Verregaande gevolgen

Want: de regels voor een cookiemuur zijn streng, creatief omzeilen wordt in België al stevig beboet en dat kan ook voor de Nederlandse uitgevers verregaande gevolgen hebben.

Minder aantrekkelijk

Feit is dat de afzender van cookies veel minder gegevens van de webbezoeker mag verzamelen dan hij nodig heeft voor zijn model van gepersonaliseerde advertenties. Dat maakt deze manier van online adverteren minder aantrekkelijk. Er zijn uitgevers die al een omslag merken

Cookieloos

Het jonge Nederlandse bedrijf Opt Out Advertising biedt een alternatief. Zij kijkt naar de content die opgevraagd wordt en serveert daar de passende banner bij uit. Daar komt geen cookie aan te pas. 

Lokale doelgroep

Voor lokale nieuwssites is dat ideaal. Je weet (bijna) zeker dat de bezoeker geïnteresseerd is in lokaal nieuws, dus kunnen er banners getoond worden die op deze groep gericht zijn. 

Rodi Media, BrugMedia en het Nederlands Dagblad zijn de eerste drie Pubble-gebruikers die kiezen voor de techniek van Opt Out Advertising.