Afbeelding

Lokale uitgevers pakken landelijke verkoop samen aan met HYPR

Nieuws voor uitgevers

Tien lokale uitgevers pakken de verkoop van landelijke advertenties samen aan. Dat doen ze via het nieuwe platform HYPR. 

Landelijke adverteerders en reclamebureaus kunnen bij HYPR terecht om hun nationale campagnes op alle aangesloten lokale websites uit te serveren. Want: lokale media scoren hoog op het gebied van bereik, lokale binding en relevantie. 

Stijgende behoefte

Robert Franke, managing director HYPR: “Het unieke van HYPR is dat een groot deel van de uitgevers tevens aandeelhouder is. Hierdoor is er geen ander belang dan hyperlocal advertising uit te dragen. Met HYPR kunnen we invulling geven aan de stijgende behoefte hieraan bij landelijke adverteerders en bureaus. Naast het grootste mediumbereik in print, met bijna acht miljoen lezers, kan nu ook lokaal getarget digitaal bereik worden ingezet via de websites en nieuws-apps van de huis-aan-huisuitgevers.”

Ruim 60% 

De initiatiefnemers zijn: Koninklijke BDU, Uitgeverij Telstar Media, Rodi Media Groep, Kontakt Mediapartners, BrugMedia Groep, Enter Media, Uitgeverij Verhagen, Achterhoek Nieuws, Regio Bode en Uitgeverij Starters Pers. Zij vertegenwoordigen ruim 60% de totale oplage in Nederland.