
Met een blauwe brug in de app-top 10
Nieuws voor uitgeversTwee nieuwtjes uit Kampen: Brugmedia heeft een nieuwe huistijl én een nieuwe app.
In de huisstijl is het rood is ingewisseld voor blauw en de merknaam is - althans in het logo - zonder hoofdletters. “Dit nieuwe uiterlijk past bij onze vernieuwde focus en strategie. En het weerspiegelt beter wie wij zijn”, meldde de uitgever op LinkedIn.
Drie pijlers
Het logo is een abstracte brug met drie lijnen: verwijzend naar de drie bruggen in Kampen én naar de drie pijlers van BrugMedia: marketing & communicatiebureau, ontwerpstudio en uitgeverij.
Nieuwsapp
Het nieuwe logo prijkt meteen in de nieuwe app. Het is één nieuwsapp voor alle acht titels, inclusief de Stadskoerier Extra (voor abonnees). De artikelen komen uit Pubble, de app is gebouwd door Pinch.
Vaak gedownload
De vrolijke campagne, waarin Brugmedia-gezichten op de foto gaan met een levensgrote versie van de app, werpt zijn vruchten af: directeur Johan van der Kolk zag zijn app vlak na de lancering terug in de download-top 10 van nieuwsapps.