Afbeelding

Confettikanonnen knallen bij De Krant

Nieuws voor uitgevers

Tien confettikanonnen. Dat moet genoeg zijn, dacht Maria Wijnands. Om te vieren dat de kranten en websites van Media Totaal Noord in het nieuw zijn gestoken. Een pittige klus, waar die westerlingen van Pubble ook wat mee te maken hebben.

Maria en Wildo Wijnands zijn de uitgevers van De Krant, De Streekkrant en De Krant van Tynarloo. In de van zichzelf al hectische wereld van het krantenmaken, lopen ze het vuur uit de sloffen om alle gaatjes dicht te lopen en ook thuis nog het jonge gezin draaiende te houden. 

Noordelijke nuchterheid

Gelukkig hoorden ze van Pubble, het programma dat belooft om het allemaal een stuk makkelijker te maken. “Na slechts een half uur in de demonstratie die manlief en ik kregen, had ik het al gezien: we gaan het doen. De westerlingen aan de andere kant van de tafel moesten even wennen aan zoveel noordelijke nuchterheid”, zo deed Maria verslag in haar column Maria’s Mooie Mensen.

Heerlijk laten knallen

Daarin beschreef ze ook hoe pittig de ommezwaai op de werkvloer was. “Want echt iedereen in ons bedrijf moest ‘hard’ over op een nieuwe programma, mee in een nieuwe werkwijze en alle nieuwe plannen die manlief en ik maakten omarmen. Genoeg gevraagd dus. En daarom kocht ik vorige week tien confettikanonnen in het dorp. Met het zweet op het hoofd zag ik hoe onze jongste dochter – mee als hulpje – ze drie keer liet vallen. Gelukkig ging er niks vroegtijdig af. Want die kanonnen hebben we even heerlijk laten knallen op kantoor. Het bleek een prima ontlading na een hectische periode.” 

App

Nu de snippers opgeruimd zijn, kan ook snel de app voor de drie noordelijke streekkranten worden gelanceerd.