Afbeelding
Top 3

Kende je deze al? De geluksmomentjes voor verkoop & administratie

Nieuws voor uitgevers

Deelnemers van onze bijspijkersessies voor verkoop & administratie reageerden aangenaam verrast op functies of knopjes die ze nog niet hadden ontdekt. “Geluksmomentjes”, noemde een van hen dat. 

Dat kunnen wij ons goed voorstellen. Want dat ene knopje maakt het werken met Pubble nog makkelijker. Daarom hier de top 3 van de geluksmomentjes voor verkoop & administratie. Kende jij ze al?

1. Tussenstand verkochte advertentieruimte

Hoeveel advertenties hebben we al verkocht, wat is de omzet op dit moment en hoe dik zal de krant moeten worden? Het antwoord zit onder de ~ (de tilde). 

Dat ziet er zo uit:

De manager kan de toegang tot deze gegevens per gebruiker toestaan of afschermen. Indien toegestaan, zie je de ~ op de plank (onder de titel) en in het indeelscherm voor advertenties. 



Kijk, daar zit de ~ 


2. In één keer alle materiaalherinneringen

In één keer alle laatkomers een materiaalherinnering sturen? Goed idee, want dat gaat een stuk sneller dan allemaal apart. 

Bovenaan de opmaaklijst zie je een wekker-icoon. Klik erop en je hebt de verzendlijst. Koppel er een mailtemplate met #aanleverlink aan en alle laatkomers weten wat ze moeten doen.


Met dit icoon schudt je alle adverteerders wakker die hun materiaal nog moeten opsturen. 


3. Maak van je e-mail een contactmoment

Een e-mailtje dat je vanuit je eigen account aan de klant stuurt, voeg je automatisch toe als contactmoment aan de klantenkaart in Pubble. Superhandig!

Hoe? Zet in de CC of BCC van je mail aan de klant dit mailadres: [pubblenaam]@pubble.email.
In plaats van [pubblenaam] zet je de naam van je Pubble-omgeving: dat is het woord vóór .pubble.nl in de URL-balk.

Let wel: het e-mailadres van de klant moet hetzelfde zijn als in de klantenkaart in Pubble.
Ook deze mails staan nu overzichtelijk bij de andere contactmomenten op de klantenkaart!

Meer bijspijkertips

Bijspijkeren deden we ook met redactie & opmaak.